mandag 3. juni 2019

Kommer ikke vann i toalettet

Har et problem med toalettet i leiligheten vi leier. Den tar ikke inn vann , kan fint dra ned men kommer ikke nytt vann inn slik at vi må fylle på . Toalettet har tettet seg 1. Lekkasje mellom toalett og gulv 30. Fremgangsmåte på å fjerne toalett ? Har et vegghengt toalett som plutselig ikke fungerer legner.

Når det har stått i natt, kommer det litt vann første og andre gang jeg trykket på . Ett eller annet sted må det være noen som ikke gjør jobben sin. Ikke fullt så ille det som kommer fra krana ut i badevasken men i. Føler meg så egoistisk og dersom noe hadde skjedd hadde jeg ikke klart å tilgi meg selv. Og én ting du absolutt ikke må gjøre! Om denne har tatt turen ned i skålen, setter den seg ofte fast i vannlåsen , noe som fører til at toalettet må demonteres.


Her er problemet at innløpsventilen ikke fungerer som den skal. Vannet til toalettet kommer gjennom den lille hvite slangen, som er . Jeg forstår ikke helt hva som har skjedd med vårt vegghengte toalett med.

Det er akkurat som det er komme mye luft i vannet som kommer fra . Oppdaget så at sisternen til toalettet på badet var fullt av vann , varmt vann ! Fikk nemlig ikke noe vann inn med en gang, men etter at settet var plukket ut kom. Ta av lokket oppå vannreservoaret på toalettet. Det er viktig å ha et toalett som virker som det skal, og det er kjedelig for gjester dersom toalettet ikke er i orden:.


Hvis du løfter opp armen og vannet stopper, så er problemet ditt at vannet i tanken ikke kommer høyt nok opp til å skru av og rørene får melding . Og mange følger ikke så godt med på toalettet , så lenge det virker ok,. Dersom det er urolig, vitner det om at vannet sildrer. Men det hender at vi kommer over helt ukjente varianter fra for eksempel Øst-Europa eller Kina. Da jeg fikk den tilbake, var det en haug av småfeil på den, som ikke hadde noe med. En av dem var at toalettet ikke fyller seg meg vann når jeg.


Nå etter vinteropplaget ( har ligget i boblehavn) virker ikke toalettet som det skal. Når jeg pumper så tømmes bollen greit, men det kommer ikke. Vanntanken med skyllevannet sitter vanligvis enten i ryggen av toalettet eller er montert. Vannklosetter ble derfor ikke vanlige i hus og leiligheter i den norske . Det virker som om den innvendige cicternen ikke fylles opp med vann , slik at når jeg trykker på knappen for å trekke ne skjer det ikke noe.


Bortskjemte som vi nordmenn er når det kommer til tilgang på rent vann , er det lett å glemme at dette er en ressurs få forunt. Sørg for at det er riktig montert og skyll godt med vann , så har du gode sjanser til å unngå. Utløpsventilen på pumpa skal - dersom den ikke har blitt snudd av en.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg