onsdag 26. april 2017

Froste glass med kulturmelk

Lei av at naboene ser inn? Da kan du male vinduene med kulturmelk. Når melken har tørket ser nemlig glasset frostet ut.


Vi bestemte oss tidlig for å froste vinduene, og jeg husker at jeg en gang hørte i et oppussingsprogram på TV at surmelk gjorde susen. De gamle mattes like godt med kulturmelk !

At skummet kulturmelk er billigere enn både spesiell vindusfilm og spesialglass for å slippe . Påfør kulturmelken med malerullen. Ikke for mye, da vil det renne. Legg på flere strøk til du får ønsket frosting.


Slik så vinduet ut etter første strøk . Du kan nemlig male vinduene med surmelk eller kefir, og oppnå en effekt som til forveksling ser ut som frostet glass. Vi har prøv og nei - det .

Jeg har tenkt å få frostet noen vinduer og lage noen effekter i det, og etter diverse søk har jeg kommet over at å froste vindu eller glass med. Hvor får jeg kjøpt - frosting til vindu? Flere resultater fra forum.


Frostet glass hindrer innsyn. Her er noen billige triks - Kjetil Bjørnberg kjetilbjørnberg. Det beste trikset jeg har hørt om, er kulturmelk. Mal vinduet med kulturmelk hvis du vil unngå at naboene ser inn.


Jeg har akkurat kjøpt nytt hus og på badet er det nå fullt innsyn fra veien. I stedet for å henge opp gardin tenkte jeg å forsøke å froste glasset. Dørene på ungenes skap på . I mange år har jeg synes at frøstet glass er stilig, og vinduer med frostede. Det dumme med kulturmelk er at det lett vaskes bort. Her forteller hun hvordan TINE lager kefir.


Forskjellige typer syrnet melk i glass. Kefir hører med blant de eldste produktene og stammer i likhet med yoghurt fra Kaukasus.

Mangler: froste ‎ glass BAKETIPSET: Fluffy frosting på sekunder - Godt. Til muffins vil vi ha frosting som både smaker godt og ser fluffy ut. Konditor Elin Vatnar Nilsen deler.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg