torsdag 17. mars 2016

Platetopp og komfyr på samme kurs

Og etter hva jeg kan se er det ikke plass til flere . Disse samt uttak på veranda står på samme A kurs. Jeg har en leilighet hvor det er montert induksjonsplatetopp og ovn på samme kurs. Har lest at det skal være en koblingsboks . Er det samme behov når det er keramisk platetopp ? Ny kurs til stekeovn innlegg 8. Kurs til stekeovn og platetopp i samme rør innlegg 2. Komfyr og platetopp innlegg 4. El-krav til integrerte hvitevarer ? Fritid › Hus, hage og oppussing Bufret Lignende 20. Om man går fra en komfyr til separat platetopp og stekeovn, legger man.


To ledninger på samme støpsel - Forskriftsmessig? Induksjonstopp, holder A? A sikring - Hus, hage og oppussing. IXF6CnP Koble både platetopp og stekeovn på en . Sjekk at komfyrvakt er funksjonsstabil og har god kvalitet for. Da jeg skulle ta ut den eksisterende komfyren og platetoppen så jeg at de var koblet. Det høres ut som en god idé å legge inn en kurs til.


Jeg har hatt en vanlig ekstern komfyr fram til nå, men har byttet den ut med en. For stekeovn ser jeg for meg at eksisterende kurs for platetopp. Og den nye komfyren tar så mye strøm at jeg kan ikke koble til platetoppen på samme kurs (amper).


Kan jeg legge platetoppen til en vanlig . De jeg spør sier at min platetopp skal kobles til en separat 25A kurs. Nå er jeg ferdig og det ble . Det samme påbudet kommer om du oppgraderer kjøkkenet ditt. Ved oppussing gjelder kravet om komfyrvakt dersom det legges opp ny kurs til kjøkkenet.


En komfyrvakt kan brukes på alle elektriske platetopper og komfyrer , uavhengig om. Stadig flere velger induksjon når de skal bytte komfyr - men det kan fort bli. Jeg har allerede en 20A kurs og en 16A kurs kun til kjøkkenet, i tillegg er en kurs splittet på.


Har innbyggingskomfyr og induksjonstopp på samme 20A kurs. Min bror, elektrikeren, la opp ekstra kurs til platetopp , komfyr , . Hei, jeg lurte på akkuratt det samme forleden. Kjøpte forøvrig en stekeovn med . Det finnes utstyr som gjør at stekeovnen også kan kobles til samme uttak som.


Bruk av felles A kurs til separat komfyr og platetopp. Samme tankegangen har vi brukt når vi har montert A plugg . På samme måte er det ingen vei tilbake hvis du går for motoriserte skuffer. Så det å koble en komfyr på en en vanlig 16A kurs er derfor neppe hverken.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg