fredag 13. januar 2017

Lyd når jeg slipper clutchen

Har i det siste merket en ufin lyd i kassa når jeg setter bila i fri å slipper pedalen. Lyden forsvinner når jeg trykker inn pedalen. Siden lyden kommer når du har girkassen i fri og clutchen er ute(ikke tråkker på den), tror jeg . Noen som vet hva denne lyden i Clutchen skyldes?


Flere resultater fra bimmers. Ulyd i clutch - Bil - Diskusjon.

Motor, trafikk og maritimt › Bil Bufret Lignende 29. Rar plystre lyd ved bruk av clutch ? Saab Turbo Club of Norway forum. Kan dette være utløserlageret . Når jeg starter bilen i fri (ikke holder inn clutch ) så blir det ingen uly men når jeg deretter trykker inn clutchen og så slipper den, så får jeg en . Etter å ha skiftet clutch hører jeg en metallisk lyd. SymptoNår jeg slipper clutchen når jeg skal sette bilen i gang så.


Har vært skrevet en del om temaet.

Lurer på to ting, det ene er når jeg skal f. Eks ut på hovedveien, står i første gir, og slipper clutchen rolig ut ved i gangkjøring, så kommer det en . Mye av lyden forsvinner når jeg trykker inn clutch. Jeg har no slikt når jeg slipper gassen og bremser på giret. Grei jobb og bytte da du slipper å ta ut kassa, men splitter den i bilen.


Når jeg trykket inn clutchen så ble det stille, mens når den var ute var det. Om utløserlageret er dårlig så lager det lyd ved belastning ja, er det derimot . Ja det kan være utløserlager og det er typisk at lyden kommer når du slipper clutch pedalen. Utløserlager vil stå helt stille når du trykker på . Helix clutch , kjøpt på kollevold. Kan høres ut som om den sliter noe fryktelig når den går på lavere turtall på og gearet.


Når jeg fikk rådebank på 9motoren var det nesten ingen lyd på omgang. Slipper jeg ut clutchen kommer lyden tilbake. IKKE BARE GROMLYD: Lyder fra bilen indikerer som regel at noe er feil. RUMLE: Lyd fra det ytterste hjulet når du kjører i sving.


Det siste året har det vært litt skrangling ved giring når bilen har vært stillestående. Hos meg så hører jeg en skrangle lyd når bilen står i fri og clutch er ute, . Var noe dritt å få inn motor pga plassmangel, så for å slippe å skulle ta.

Hører lyden godt når bilen står stille i fri og clutch trykkes helt inn. Lyden oppstår kun når clutch ikke er trykket inn. Forsvinner når jeg clutcher, kommer tilbake med en gang jeg slipper den.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg