torsdag 26. januar 2017

Svidd clutch lukt

Svar: Hadde en Opel i som det lukta. Svidd lukt og ulyd fra clutch - Teknisk og trimming 13. Forsøkte å slepe en betongblokk, men fikk en svidd clutch lukt. Se emne - Svidd clutch-lukt.


Om det lukter svidd clutch uten at du har gjort annet enn normal kjøring (med henger) så har du nok et problem ja. Den lukter når den glipper .

Noken som har vert borti det samme? Lukter brent innlegg 7. Kan det vere det at den slurer når . Og nå er jeg litt bekymret over at det lukter svidd etter å ha rygget litt. Er det noen som har vært borti at clutch lukter svidd kretskort? Ikke akkurat den lukten , men veldig likt.


Hadde det litt moro med å bruke opp litt . De siste gangene jeg har vert ute har jeg dratt litt på og jeg kjenner en lukt som minner om slitt clutch på bil, altså brent gummi eller noe.

Hva er det gjerne som lukter svidd da? P tikke begynte den også med. Har du noen gang lagt merke til at bilen din lukter svidd gummi? Eller hører en viftelyd etter at du har slått av og låst bilen? Men nå kjenner jeg clutch lukt hver gang jeg kjører, og gjorde det aldri før, og jeg kjenner han nykker litt nårr jeg legger over til gir, mulig at . Hvis clutch kledning begynner å brenne, vil lukten ligne brent toast.


Dette kan føre til at hele clutchen til . Clutch, som i svidd clutch ? Hvis ja, kan det være brekket som er frosset og ligger innpå? Uansett så ville jeg fått dette sjekket. En bil skal ikke lukte pga kulde . Hvis du ikke kveler den har du en clutch som må byttes. Ikke unormalt at det lukter litt svidd clutch ved en slik belastning forøvrig. Etter at den har blitt kjørt litt hardt i oppoverbakker (opp til hytta) lukter bilen litt svidd.


Jeg forbinder lukten med svidd clutch , men er ikke sikker . Jeg ville slappet veldig av med dette, antagelig lukt av brent clutch eller varme bremser, men batterisyre? Jeg har nå fått byttet clutchen til ny original WRX-clutch. Nå slipper den ikke lenger ved gasspådrag, men det lukter fortsatt svidd clutch.

Blir den brunaktig og i tillegg lukter svidd - ja, er det fare på ferde. Noen biler ( særlig tyske) har såkalt evigvarende olje på sine biler. Hei, når jeg trykker på charge, så lukter det svidd. De tilfellene det skjer er når jeg står i ro, parkert og har aktivert .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg