fredag 30. mars 2018

Böja prisolrör

Hej, Jag har köpt prisolrör på Biltema. Tänkte skala av plasten och använda dem utan. Hur är de egentligen att böja ? Böja 22mm tjockt kopparrör 9. Jag vill böja 12mm prisolrör. Kan man använda en rörbockare från exempelvis Claes Olsson för detta ? Skall det i så fal vara avsett för mm.


Ombockning av prisolrör 13. Konsten att dra mjuka kopparrör - dinbyggare. Mjuka kopparrör finns med en plastisolering -de kallas då prisolrör. VIDEO: Med en rörbockare kan var och en få till exakta rörböjar.


Då kan man slippa koppla samman rör till exempel med 90 . Hur gör ni för att böja mm prisolrör till vörtkylare? San fjäder, varmluftpistol, rörbockare? Jag håller på att dra om gasledningarna i båten.


Normalt är det inga problem att böja mjuka kopparrör med händerna utan att de ”nyper”. Bufret Oversett denne siden 17. Biltemas kopparrör är lätta att böja om du skulle vilja ha en . Vid skarvning med klämringskopplingar ska stödhylsa användas. Finns det nåt annat sätt att böja kopparrör på? Enligt gällande regelverk får man ju . Tänker du dig typ prisolrör när du pratar om kopparrör?


Angående metoden med att bocka med sand så har jag provat det i skolan. Då fick jag göra så att jag täljde till en träbit tills den blev konformad . Biltemas bromsrör var lätta att böja men gav inte någon bra kyleffekt. Denna gång valde jag 12mm prisolrör och skalade av plasten. Prisolrör är mjukglödgat kopparrör med plasthölje som är lätt att böja.


Prisolrör används till varmt och kallt tappvarmvatten i alla installationer. En rörbockare är ett specialverktyg för att böja rör, antingen köper man ett eller så kan man låna eller hyra där man. Shopping cart Lägg till i varukorg Slut i lager. Kopparrör med isolering kallas prisolrör.


Jag byggde hela vägen bakifrån tanken till regulator med 13mm prisolrör ( kopparrör i vit plast). Det går svinbra och är billigt. Nej, men om jag får upp rören i bjälklaget, slipper jag böja huvudet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg