onsdag 27. april 2016

Pusse brannmur

Har skrapt bort og fjernet gammel maling og løs puss på en brannmur. Nå har jeg pussa pipa to ganger og jeg får ikke pussen til å sitte fast. Pga utbygging av brannmur ved siden av pipen, måtte jeg pusse på . Hei, Jeg har en Siporex brannmur som jeg vil glattpusse.


Muren har murpuss på hovedsiden, men den er malt med strukturmaling.

Det finnes mange måter å pusse vegger på, men på disse sidene har vi samlet de mest utbredte, så du kan få råd og veiledning når du skal pusse veggene dine. Vi skal pusse opp i et rom hvor det er pipe (eller heter det brannmur ?) i det ene hjørnet. I dette huset står pipa midt i huset. Jeg lurer på flere ting, så jeg lister det.


Pussing av pipe : Problemer med å få pussen til å feste. Slik pusset Tid for hjem opp stuen. Et godt alternativ til den tradisjonelle brannmuren.

Jeg holder på å pusse opp et soverom i mitt gamle sommerhus hvor der er en brannmur. Denne har vært sparklet og malt i sin ti men nå er . Er det noen som har peiling på om det går an å pusse pipe-muren på nytt. Mulig muren må pusses først. Montering og tilpasning av ny vedovn.


Fagarbeidere ta gjerne kontakt for befaring. Pusse brannmur og montere ny peisinnsats i stue. Gamle Fredrikstad , Fredag 29. Vi skal male veggen som kommer bak der peisovnen skal settes opp. Denne veggen er i mur - og er pusset så den har en grov(t) . Den flotte teglsteinspeisen er et imponerende skue, men oppleves som for dominerende når stuen pusses opp.


Med vanlig interiørmaling fikk huseierne . Et par strøk maling, og den gamle peisen er god som ny. Brannmurplaten kan limes rett på brennbar vegg eller stenderverk og tilpasses lett med håndsag. Man kan prime og male eventuelt lime dekorsten rett på platen.

Kan limes, skrues eller festes til underlaget på forskjellige måter. Kan monteres med fliselim . I dag kan man montere brannmursplater på en mye enklere . Anbud Tette hull i brannmur og pusse betongvegg. Registrert Dato: Onsdag 14.


I kjellerstua er ovnen fjernet og hullet i brannmuren må tettes. Brannmur kan utføres i Lecablokker, teglstein, betong eller tilsvarende produkt. Jeg ville gjenskape de gamle fargene og male sjabloner på den gamle brannmuren.


Den andre siden var enda verre.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg