fredag 6. mai 2016

Ulike læringsstrategier

Læringsstrategier er framgangsmåter elevene bruker for å organisere egen læring. Kari Kolbjørnsen Bjerke fra ”Forsterketgruppen” i Bærum kommune har laget mange fine plakater om læringsstrategier. Eleven trenger ikke bare å være i stand til å beherske ulike læringsstrategier , men. Læreren kan bruke læringsstrategier både for å styrke elevenes faglige.


Elstad og Turmo begrepet slik: Å utvikle gode læringsstrategier handler om. De ulike delene i planlegging av god.

Håndbok for praktisk bruk av læringsstrategier med tanke på tilpasset opplæring i grunnskolen og . Gode læringsstrategier gir elevene bedre innsikt i egen læring og varierte. Planen omhandler ulike lesestrategier for lesing, og læringsstrategier som også. Strategier og teknikker for å skrive bedre i ulike sjangere. Et annet ord for læringsstrategier er studieteknikk.


Det finnes mange ulike læringsstrategier som blir brukt i forbindelse med skolegang og studier. Når elever, lærere og foresatte er bevisst at det er ulike forhold som innvirker på . Alle elevene vil også ha nytte av å lære nye og effektive læringsstrategier. S = Siste avsnitt (les hvis det finnes).

Viktige ord som skiller seg ut, ordforklaringer – ofte i margen. Ulike læringsstrategier for det 21. Bruk ulike læringsstrategier. Læring i framtidens skole - bruk av ulike læringsstrategier.


Skolen må derfor gi opplæring i ulike læringsstrategier og vise eleven hvordan han kan overvåke og justere egne læringsforsøk. Dette skjer når eleven utøver . I våre utforskende undervisningsopplegg er ulike læringsstrategier er innbakt i lærerveiledningene. EKSEMPEL PÅ BRUK AV LÆRINGSSTRATEGIER I BARNEHAGE: 8. Tankekart, ulike eksempler. En læringsstrategi er en måte å arbeide med lærestoff på, et verktøy til å hente ut det viktigste innholdet i en tekst og huske det lenger. Læreren må ha kunnskap om de ulike læringsstrategiene og hver enkelt.


Organisere forkunnskaper og ny informasjon før under og etter lesing. Mestre ulike skjemaer og strukturer for å ordne kunnskap. Studieteknikk er et redskap for å optimalisere læringseffekten i ulike. Bruke nøkkelord og skrive . Carol Santas CRISS-prosjekt. Denne forståelsen bygger på at de ulike læringsstrategiene styrker ulike nøkkelelementer som er viktige i . Elevene skal prøve ut de ulike læringsstrategiene når de jobber med g ruppearbeidet.


Når jeg setter meg ned for å øve til en prøve med mye lesestoff eller en ren puggeprøve, må jeg ta i bruk ulike læringsstrategier.

Aktualitet: De beste læringsstrategiene hjelper elever til å forstå hva de holder på med.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg