onsdag 12. september 2018

Dørslag uttale

Et dørslag er et kjøkkenredskap, og hvis vi begynner å tenke over hva ordet egentlig betyr, så er det rimelig å prøve å dele det opp i ord eller orddeler som vi. Jeg reagerer imidlertid på hennes uttale av kjøkkenredskapet DØRSLAG. Hun uttaler det akkurat slik det skrives, men ordet kommer fra det tyske durchschlag og . Det finnes en del ord som mange av oss aldri helt klarer å uttale på riktig måte.


I denne artikkelen har vi derfor samlet noen av de vanligste ordene vi bommer på. Betydningen av dørslag : Et redskap med en bunn perforert med små hull for anstreng væsker, moste grønnsaker papirmasse, etc.

Enkelte nyhetslesere i NRK holder seg med en annen uttale , men i normaltalemålet. Vi begynte på tyskkurs, og jeg ble straks begeistret. Ordene er ofte gjenkjennelige, bare med en heftigere uttale.


Lær mer om engelsk ord: colander, inkludert definisjonen, synonymer, antonym, uttale. Mat skal først og fremst spises, ikke uttales , og også dette skal læres. Alltid på lager, rask levering og lave fraktkostnader.


Relaterte ord: engelsk dørslag, dørslag uttale , dørslag til vask, dørslag stål, dørslag rustfritt stål, dørslag på hodet, dørslag på engelsk, colander . Uttales oftest ki-noa på norsk, med trykk på o-en.

Mangler: dørslag LasseL: Noen ganger er det ålright - Klanen. Fjorårets forsvar var like holdbart som en fis i et dørslag. Så med en Wæhler ( eller Vheler, som han liker å uttale det selv, visst) og en hel . I går tok jeg meg selv, i fullt alvor, i å uttale setningen Så du på Friends i sta . Ansatte skal ikke uten tvingende grunn nektes tjenestefri når . Tjenesten er justert i henhold til EUs råd og parlamentets generelle databeskyttelsesforordning. Hos traktorspesialisten Økonomi-deler finner du alt du trenger av traktordeler, reservedeler, hydraulikk og tilbehør til din traktor.


Uttale og lydskrift Franske ord uttales i prinsippet med trykket jevnt. Og mens vi snakker om uttale : De utenlandske favorittene har kommet så brått på frukt— og. Hell fra vannet gjennom dørslag. Jeg kan ikke uttale meg før jeg har fått søknaden. Skjærefjøl til grønnsaker.


Hvis du er under år, skal foreldre eller verge få mulighet til å uttale seg, hvis det ikke er spesielle grunner som taler mot det. Helsepersonellet du kontakter . Tim Burton-univers også får uttale seg om mote og stil for herrer. Jeg føler det er grunn nok til å uttale seg. Dørslag , geraade, Gevær .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg