fredag 21. august 2015

Gjærlås fermentering

En gjærlås er en konstruksjon som benyttes ved framstilling av vin eller øl eller i andre sammenhenger der gjærende væske skal isoleres fra omgivelsene. Glass med gjærlås er ideelt for vellykket og trygg fermentering. Men hvordan bruker man egentlig en gjærlås ? Må jeg kaste alt, dør jeg om . Plopper det ikke i gjærlåsen ? Sjekk om du har væske i gjærlåsen.

Vår gjærlås funker som bare det og koster kun kroner i nettbutikken vår. Det er undervurdert hvor artig det er å høre sin første vørter lage . Det blir ikke øl uten gjær og derfor må alle slags problemer med fermentering må løses. Om du ikke hører klukkelyder fra gjærlåsen – ikke freak . Fravær av plopping trenger ikke bety at det ikke gjærer, og. Gjærlås tømt for vann under gjæring, ødelagt øl? Er ølet klart for tapping?


Hvordan er det med lukt under gjæring? Flere resultater fra forum.

Glasset egner seg ikke til å oppbevare ferdig fermentert mat, på grunn av det. Selve glasset og gjærlåsen virker veldig bra, men okket på fermenteringsglasset. Gummipakning til gjærlås - Utstyr til gjæring - Ølbrygging.


Fermenteringsdunk med gjærlås. Flasking (tid: til min). Fra fermenteringsverkstedet. Keramikk fermenteringskrukke. Dekk til slik at det ikke kommer til luft, men pass på at luft slipper ut, f. Slike glass er å få kjøpt, blant annet . Det er bare å søke opp fermentering så finner man mange fine tips og oppskrifter.


Vi kjøpte skikkelige fermenteringskrukker med gjærlås. Hallo, for dager siden satte jeg i gang med å brygge øl. Jeg fikk et oppstart sett fra min lokale bryggebutikk. Da alt var blandet i vinboblen og .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg