torsdag 11. august 2016

Clutch tar langt ute

La oss bare gå rett på sak. En clutch som tar langt ute er veldig ofte slitt og må som regel byttes i løpet av ikke altfor lang tid. Da er det plaststrømpa på clutchwire som er slitt å bretter seg inni.


Er det luft i eller lite væske i hydrauliken til clutchen så tar den med en . Oppdaget slitt clutch etter kjøp av bruktbil, har lyst å inngå ett.

Skiftet clutch i sommer, fortsatt gåen? Clutchen tar langt ute , nye clutch - eller? Forum › Garasjen › Teknisk, Mekanisk og Elektrisk Bufret 20. Dersom dette ikke fungerer, har du rett og slett lite clutch igjen! Bare at den tar veldig langt ute.


Hvis du ikke har denne klaringen så vil clutchen kunne . Det samme hvis clutchen tar veldig langt ute.

Clutch : Ta normale starter og bakkestarter. Ved hvilken KM-stand har dette skjed evt. Ikke at det er noe galt med min clutch , men den tar litt langt ute og har begynt å . Bytta clutch i februar, og har kjørt ca. Har merket på clutchen at den etterhvert griper lengre og lengre ute mot føreren, . Min clutch tar i hvertfall helt ytterst. Min tar nokså langt inn ihvertfall.


KLØTSJ: Tegn på slitt clutch er at pedalen tar langt ute (normalt skal man måtte presse den langt inn før den tar ), og at det slurer når du girer . Merker du at motorturtallet øker mer enn farta skulle tilsi har du dårlig clutch. Om clutchen tar når pedalen er nesten ute eller helt ute. Funker greit, selv om jeg har opplevd . Er dette bare tegn på at den er sliten, eller kan dette justeres på greit vis? Visst den slurer lenge og ikke kveles så har du en defekt clutch.


Problemer er at jeg synes clutchen tar litt langt ute , skulle gjerne fått den til å . Tenkte ikkje meir på det men idag så reagerte eg på det samme, samt at clutchen tar veldig langt inne.

Beveger foten så vidt ut fra golvet så tar. Nå tar jo clutchen helt ute , så det er jo nesten merkelig hvis det ikke . Stemmer i teorien hvertfall at med tynnslitt lamell vil den slure lengre ute på. Om jeg starter motoren med 1.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg