onsdag 15. april 2015

Hvordan måler vi en skrue

Hvordan regne ut antall tommer? Rapporter et annet bilde Rapporter det støtende bildet. Det er ikke bare på skruer vi har gjenger. Målet p(1”) er stigningen på tommegjenger og måles i antall gjenger per tomme (24mm).


Grovt sett skiller vi mellom treskruer og maskinskruer.

Jeg har en salig blanding av tomme og mm skruer og muttre i garasjen. Motorene mine bruker stort sett tommer, men mange mm skruer har . Er motoren belastet med moment - hvordan kan man. Flere resultater fra baatplassen. Her gir vi en innføring i klassifisering av skruer , skruedimensjoner og skrudde ord og uttrykk.


På tommegjenger måler vi gjengestigning i antall gjenger pr. Lengden L på en spiker måles fra underkant av hodet og ut til tuppen av spissen.

Metriske gjenger måles alltid i millimeter. Men hvad står tallene for, og hvordan finder jeg selv størrelsen? Læs mere og få gode råd om, hvordan du vælger de rigtige skruer. Vi bruker ulike måleverktøy for å måle elektriske størrelser, lengde, trykk og volum. Mål festene direkte med en linjal.


Slik måler du boltsirkelen på en fem-hulls felg. Her er en link til hvordan vi bruker et skyvelære til å måle både utvendige og. Da blir det enklere å måle og snekre.


Sviller: Vi bruker en bunnsvill og en toppsvill i lettveggen. Skruer binder verden sammen på en enestående måte og dreiing av. For å forstå hvordan vi lager dem må vi forstå hvordan de fungerer. I Unified måles gjengestigningen med hvor mange gjenger som går på en tomme. Hva heter dette verktøyet jeg må ha for å måle dette når jeg skrur til?


Dersom du vet hvor jeg får tak i verktøyet billig så gjerne nevn dette også. Tror vel vi kan si at standarden er død! Da ønsker man gjerne å skru den opp igjen.

Vi forteller deg hvordan du skru opp en . En skrue kan bli ødelagt mens man jobber med den.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg