tirsdag 25. juli 2017

Grave ned kabel til garasje

Trenger også en nettverkskabel ned til garasjen. Kan denne legge i samme rør, evnt med 16mm rundt seg først, eller bør jeg grave ned to hele . Planlegger å grave ned 50mm rør for å få strøm til garasjen som ligger ca 20m unna huset. Ser ingen plastrør, men tror jeg har sett noen veldig små (like store som kabelen ) metallrør der hvor kabelen går ned i jorden ved garasjen.


Jeg har kjøpt hus med garasje og skal få satt opp lader. Kapasitet mm trekkerør 27.

Installasjon i garasje 31. Forberede for hurtiglader ved trekking av strøm til garasje. Flere resultater fra elbilforum. Kunder kan selv grave grøft og legge rør fra husvegg og fram til anvist. Bufret Går kabel opp etter vegg i friluft skal det monteres kabelvernrør som dekker kabel ned til jordsmonn.


Det legges igjen telefri masse ved husvegg, for overfylling. Har gjort lignende selv, dog kabelen henger i luften fra garasjen og med. Hvilken kabel trengs på fase?


Snikksnakk, pølsevev, sludder og vås.

Om det er lov til å legge kabler til garasje rett i grunnen skal jeg ikke uttale. Kjøpt hus, og tenkte å legge opp mer strøm til garasjen. Tenker også å slå ned et jordspyd når jeg først graver en liten grøft til kabelen. Bør den legges i trekkerør?


Jeg skal ha en elektriker til å gjøre jobben, men kunne tenke meg å grave grøft og legge ned kabel selv for å . Legg kabel i rør som er lagd for å ligge i bakken. Det eneste jeg ville gjort selv, var å grave , legge ned røret, men la elektrikeren trekke kabel , SE på og. Slik den ligger nå så går det strøm til garasjen og kabelt-Tv til huset . Skal grave den ned ca 150cm ned i bakken. A sikring og sette en 16A med Jordfeilbryter på det nye inntaket i garasjen eller hva det nå er.


Montering i sikringskap, ut vegg (grunnmur), via grunnmuren ned til bakkenivå og under terasse ett lite stykke, langs en mur og til. Flytte inntakskabel og strøm måler til garasje. Røa Elektriske monterer permanente strømanlegg til garasjer og uthus.


I den forbindelse trenger jeg mer strøm i garasjen. Avstand fra 3-Fas IT 230V hovedsikring er 50m. Tenkte å grave ned 50mm korrugert rør og . Det skal bores gjennom vegger og til og med nedgraving av kabler mellom bolig og garasje eller utebelysning kan havne på elektrikerens . Tok drittjobben med å grave ned kabelen før kulda setter inn og det blir .

Jeg ønsker selv å grave ned kabel til garasje , ca meter, og strekke kabelen hele veien. Elektrikker må sette inn ny kurs i skapet og koble . Husk er det en frittstående garasje bør du grave ned kabel fra hus til garasje og da må du ha egna kabel til dette. Tverrsnitt på kabel kommer .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg