fredag 22. juni 2018

Salttabletter trening

Væske tapes kontinuerlig i løpet av dagen og spesielt mye under trening. Dette er fordi sportsdrikk også gir tilførsel av karbohydrat og elektrolytter ( salt ). Syklet med Ceres i fjor og før Syrkeprøven anbefalte noen der: Dagen før T-O: salttablett om morgenen og om kvelden. Glasset med salttabletter er tomt.


Vanligvis tar jeg meg én tablett innen jeg drar avgårde, . Tissetrengt under trening innlegg 24.

Forebygge krampe innlegg 31. Så hvis temperaturen utenfor er høy, eller svetten renner av deg når du trener , sørg for å tenke over om kroppen har fått den mengden salt den . Salttabletter innlegg 1. De fleste av oss spiser tvert imot for mye salt , og det er ingen grunn til å øke risikoen for blodpropp og annet ytterligere. Bare hvis du trener hardt og i lengre . Men hva bør du egentlig spise under trening og konkurranse?


På lørdag blir det i tillegg ekstra viktig å få i seg salt , tror han. Vannet i kroppen inneholder mer salt enn vannet i springen.

Du trener eller konkurrerer, og musklene vil fortsette å etterspørre. Du kan innta saltet i gjennom sportsdrikke eller for eksempel salt mat. Vist man trener 3-ganger pr uke,og svetter mye,bør man ta salt tabletter. Det er ikke mulig å trene seg opp til å tåle væsketap og dehydrering,.


Er du i saltunderskudd og ikke fyller på salt , vil du fortsette å skille ut . TRENING I VARMEN: Ved trening i høy temperatur, kan det være lurt å ta. SALT NOK: De fleste av oss får i oss dobbelt så mye salt som vi trenger. Lise von Krogh forteller at det kun er hvis du skal trene hardt, for . Kall meg gjerne newbie, det er på sin plass, men jeg leste i dag for første gang om salttabletter.


Jeg går ofte på do da jeg drikker mye ila. Både saft og sportsdrikk egner seg godt til bruk under trening. Overdrevent inntak av væske før, under eller etter trening er. Trener du i sterk varme (f.eks. i en innendørs spinningklasse) og svetter mye, kan du unngå at ytelsen går ned ved å ha ekstra salt i den . Er nå på diett og er usikker på om jeg bør kutte ut all salt eller om jeg burde holde noe salt i detten.


Hvordan virker salt i forhold til trening og kosthold? Et begrenset inntak lønner seg, men pass på at du får i deg salt og spesielt ved hard og langvarig trening eller fysisk krevende arbeid. Det er ganske naturlig å føle lyst på noe salt etter trening , ettersom man har svettet ut en god del, og man skal spise for å tilføre type kalium.

En sportsdrikk som inneholder en god miks av karbohydrater og salt ,. All trening er med på å bryte ned kroppen, og det er viktig å bygge den .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg