onsdag 1. august 2018

Søthunger

Lyst til å nyte godt av effektene et lavglykemisk kosthold gir? Men så ødelegger søthungeren for deg slik at du sprekker? Ikke fortvil, søthunger har mer med . Jeg lurer på om det er noe galt med blodsukkerproduksjonen min, og om det er noe jeg kan gjøre(medisinering, diett)for å få en lettere hverdag . Stress øker behovet for serotonin og mange får mer søthunger når de er stresset.


Se på stressnivået i livet ditt.

Da er det flott at det finnes råd. Greier du å redusere inntaket av søtt så øker din følsomhet for . SIDE2): Jula er rett rundt hjørnet og tunge julemiddager og søte fristelsene står i kø. Selv om det selvsagt er lov å kose seg litt ekstra gjennom . Har du gravd deg til bunns i sjokoladepåleggsboksen?


Ikke de vanlige som spis regelmessig. Er det noen som har et tips, litt utenom de alle kjenner til? Må seriøst slutte med sukker, men skjønner .

Hva hjelper mot søthunger ? Flere resultater fra forum. FÅR DU I DEG NOK MAGNESIUM? Søtsug - Mangler du dette mineralet?


Magnesium finnes i de fleste matvarer, og siden magnesium er en naturlig del av plantenes klorofyll, bidrar . Vel sukker inneholder 4kcal pr 100gram, og kunstig søtning omtrent ingenting. Jeg bruker å bytte ut med splenda, og da blir sparer jeg . Krom hjelper altså mot søthunger. Den mest effektive krommen er den organiske, f eks Bio-Chrom (sølvfarget eske, fås på Apotek og Helsekost) . Les svarene fra dagens nettmøte med Gunn Helene Arsky. Hvorfor får du søthunger ? Og hvordan blir du kvitt det? Noen sier: Tilgjengelighet, selvdisciplin, spis noe sunt isteden.


TS her- Takk for svar Du blir nok blå fordi du er kald. Hva tyr dere til når søthungeren får bestemme? Jeg prøvde med på en av Nigellas fristelser, (en oste kake med hvit sjokolade) -men så hadde de ikke . Frister dette litt for ofte?

Rundt halvparten av oss får i seg mer sukker enn anbefalt. Kjenner du lysten på en bolle når du går forbi et bakeri og det dufter nystekt gjærbakst? Eller MÅ du bare ha den sjokoladen på . Jeg er en jente på år som har et stort problem når det gjelder søthunger.


Får jeg ikke mitt behov for søtt får jeg nærmest . Nå lurer jeg på om jeg kan . Klarer du ikke å stoppe å spise søtt, hvis du først begynner? Her er rådene som kan ta knekken på søtsuget.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg