torsdag 17. september 2015

Vattenlås handfat rensa

Instruktion för att rensa vattenlås till handfat i badrum och toalett. Ibland behöver vattenlåset till handfatet rensas. Börja med att skruva bort den ”kopp” som sitter . Här får du bästa tipsen på hur du lättast rengör ditt handfat. Vi skulle säga att det handlar om det i handfatet och detta av naturliga skäl.


Att rensa handfatsavloppet är väldigt enkelt och gjort på tio minuter.

Hej Under diskbänken har jag ett rakt vattenlås. Rinner väldigt dåligt i handfatet men jag har ingen aning om hur jag ska åtgärda det. Vattenlåset ser annorlunda ut jämfört med jag är van vid . Att rensa avloppet i handfatet är något av det enklaste man kan göra själv och. Hur gör jag om jag inte har ett traditionellt vattenlås utan ett i metall?


Då är det dags att genomföra en rensning. I denna artikel tänkte vi därför gå igenom hur du går tillväga för att rensa handfat själv, men också. SigtunaHems vvs-tekniker Göran Mähler visar hur du gör för att rensa vattenlåset i badrumshandfatet.

Rengöra vattenlåset i tvättstället behöver du göra regelbundet. Skulle du råka spola ner något i tvättstället så kan. VATTENLÅS PURUS KOMMODVATTENLÅS FLEXIBEL. Ett vattenlås som rengörs i handfatet , inte under!


Med det här låset ska jag förhoppningsvis aldrig mer behöva rensa avloppet i tvättstället. Rensa vattenlås i tvättställ. Skruva av den undre delen av behållaren under handfatet.


Kom ihåg att ställa en hink . Om vattnet rinner undan dåligt och sjunker långsamt i handfat eller diskho är det förmodligen stopp i avloppet och dags att rensa vattenlåset. På avloppsröret under handfatet finns ett vattenlås som hindrar dålig lukt att komma upp från avloppet. Om vattnet sjunker sakta i handfatet eller diskhon beror det nästan alltid på att smuts har fastnat i vattenlåset.


PUM är dessutom typgodkänd. PUM fungerar som en mekanisk luktspärr där man använder ett membran (i silikon) i stället för ett vattenlås. Så rensar du dina vattenlås.


Stopp i avloppen beror ofta på igensatta vattenlås.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg